Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 429-431 hella

Alternator 8EL 012 429-431 HELLA

8EL 012 429-431 Alternator HELLA
hella 8EL 012 429-431
Alternator 8EL 012 429-431
8EL 012 429-431

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1829IR

numer części:

8EL 012 429-431

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 100
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 50
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300549690

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 429-431 HELLA

Alternator (14V, 100A) pasuje do: NISSAN INTERSTAR, PRIMASTAR, OPEL VIVARO A, RENAULT AVANTIME, ESPACE III, LAGUNA II, MASTER II, TRAFIC II, VEL SATIS 1.8-2.5D 12.97-

Alternator 8EL 012 429-431 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

Numery OE Alternator 8EL 012 429-431 producenta HELLA

RENAULT

8200153710

OPEL

4431557, 4411072, 93160230, 93160649, 93161788

NISSAN

2310000QAR, 2310000Q0C, 2310000Q1K

numery OEM:
NISSAN      23100-00QAR
NISSAN      2310000Q0C
NISSAN      2310000Q1K
OPEL      44 31 557
OPEL      4411072
OPEL      93160230
OPEL      93160649
OPEL      93161788
RENAULT      82 00 153710
VAUXHALL      44 31 557
VAUXHALL      4411072
VAUXHALL      93160230
VAUXHALL      93160649
VAUXHALL      93161788
INFINITI      23100-00QAR
zamienniki:
8EL 738 211-011
brak
HELLA
437424
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 429-431 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów