Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 5PK1148 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1148 INA

FB 5PK1148 Pasek klinowy wielorowkowy INA
32.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

5PK1148, 5PK1149, 5PK1150

numer części:

FB 5PK1148

producent:

INA

Ilość żeber 5
Długość [mm] 1148
nr EAN 4005108893246

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1148 INA

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1148 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

ROVER

75, 45 I, 25 I, 75 I Tourer, STREETWISE, CITYROVER, 25 COMMERCE

IVECO

MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

MG

MG TF, MG ZR, MG ZS, MG ZS Hatchback, MG ZT, MG ZT- T, MG X-POWER

HONDA

CIVIC VI Aerodeck, S2000, HR-V, LOGO, ACCORD VI Hatchback, INSIGHT, CIVIC VII Hatchback

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1148 producenta INA

FIAT

46818260, 55191970, 55193795, 55232449, 55232450, 55249821, 55249822

LANCIA

55191970, 71732350

ALFA ROMEO

55191970

MAZDA

FP0115909, FP01159099F, FP0215909, FP0215909A

OPEL

1340041, 55232450

TOYOTA

9936581150

numery OEM:
ALFA ROMEO      55191970
FIAT      46818260
FIAT      55191970
FIAT      55193795
FIAT      55232449
FIAT      55232450
FIAT      55249821
FIAT      55249822
LANCIA      55191970
LANCIA      71732350
MAZDA      FP01-15-909
MAZDA      FP0115909
MAZDA      FP01159099F
MAZDA      FP02-15-909
MAZDA      FP02-15-909A
MAZDA      FP0215909
MAZDA      FP0215909A
OPEL      13 40 041
OPEL      1340041
OPEL      55232450
TOYOTA      99365-81150
TOYOTA      9936581150
VAUXHALL      13 40 041
VAUXHALL      1340041
VAUXHALL      55232450
VOLVO      991619
LEXUS      99365-81150
LEXUS      9936581150
zamienniki:
5PK1148
brak
RUVILLE/FAG

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1148 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1148 INA:

Stanisław, Zgorzelec
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
Roman, Warszawa
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Vadym, Bydgoszcz
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.