Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Opel VECTRA A (J89) 1.8 i Cat (F19, M19) (1990.03-1995.11) 90km » 1706807 kraft automotive
wybrany samochód: 
Opel Vectra A (j89) 1.8 I Cat (f19, M19) (1990.03-1995.11) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 1706807 KRAFT AUTOMOTIVE

20.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1706807

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Status produktu: Normalny
Numer seryjnyK1706807
Rodzaj filtraWkład filtra
nr EAN5901159243230

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1706807 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
CHRYSLER      68103969AA
FIAT      55223416
FIAT      71754237
FIAT      K68103969AA
OPEL      650111
SUZUKI      16510-62M00
SUZUKI      16510-62M00-000
VAUXHALL      9551489

Zastosowanie Filtr oleju 1706807 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1706807 KRAFT AUTOMOTIVE:

Tetiana, Wrocław
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Paweł, Kazanów
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
andrzej, Warszawa
2023-05-08
 5/5
Oky
Marek, Łódź
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.