Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 1053 lpr

Pompa hamulcowa 1053 LPR

1053 Pompa hamulcowa LPR
lpr 1053
Pompa hamulcowa 1053
165.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

1053, P30109

numer części:

1053

producent:

LPR

otwór Ø [mm] 23,81
Wymiar gwintu 12 x 1 (2)
Materiał Aluminium
System hamulcowy Bosch
nr EAN 8032532031636

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 1053 LPR

Pompa hamulcowa (23,81mm) pasuje do: CITROEN XSARA PICASSO 1.6-2.0D 12.99-06.12

Pompa hamulcowa 1053 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Pompa hamulcowa 1053 producenta LPR

CITROËN

4601P5

numery OEM:
CITROËN      4601P5
zamienniki:
24.2123-1753.3
brak
ATE
0 204 123 633
brak
BOSCH
H239066.7.1
brak
FTE automotive GmbH
4007582
brak
GIRLING
821943
brak
NK
FHM1472
brak
FERODO

Zastosowanie Pompa hamulcowa 1053 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Pompa hamulcowa 1053 LPR:

Marcin, Elbląg
2025-09-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.