Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe » P1002V lpr

Tarcza hamulcowa P1002V LPR

P1002V Tarcza hamulcowa LPR
lpr P1002V
Tarcza hamulcowa P1002V
P1002V
lpr P1002V Tarcza hamulcowa

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

P1002V

numer części:

P1002V

producent:

LPR

Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Minimalna grubość [mm] 20
Wysokość [mm] 34,4
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Średnica otworu centrującego [mm] 66
System hamulcowy BOSCH
średnica zewnętrzna [mm] 266
Felga, ilość otworów 4
nr EAN 8032532086681


opis e-autoparts.pl:
Cena dotyczy 1 sztuki tarczy hamulcowej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa P1002V LPR

Tarcza hamulcowa przód L/P pasuje do: DS DS 3, CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C2, C2 ENTERPRISE, C3 / C3 ORIGIN III, C3 AIRCROSS II, C3 I, C3 II, C3 II/HATCHBACK, C3 III 1.0-Electric 06.96-
numery OEM:
CITROËN      1618890480
CITROËN      1629058880
CITROËN      424916
CITROËN      424983
CITROËN      4249G1
CITROËN      E169141
OPEL      1618890480
OPEL      3556159
OPEL      3637225
PEUGEOT      1618890480
PEUGEOT      1629058880
PEUGEOT      4246W1
PEUGEOT      4246W7
PEUGEOT      424915
PEUGEOT      E169141
VAUXHALL      1618890480
FENGSHEN      4541000
DONGFENG CITROEN      C00004246W1

Zastosowanie Tarcza hamulcowa P1002V LPR w samochodach:

Tarcze hamulcowe

 

Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
 

Właściwości techniczne i typy tarcz
 

Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.

W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:

  • perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,

  • pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,

  • ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.

Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.


Eksploatacja i wymiana
 

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
 

Oferta w sklepie E-autoparts.pl
 

W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.