Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 13-0098 maxgear

Cewka zapłonowa 13-0098 MAXGEAR

13-0098 Cewka zapłonowa MAXGEAR
maxgear 13-0098

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

MG-9016

numer części:

13-0098

producent:

MAXGEAR

Status produktu: niedostępny
nr EAN 5907558567144

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0098 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA FORD GALAXY 2,8 00-

Cewka zapłonowa 13-0098 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Cewka zapłonowa 13-0098 producenta MAXGEAR

VOLKSWAGEN

022905100A, 022905100D, 022905100G, 022905100K, 022905100N, 022905715C

FORD

1331283, 1362718

SEAT

022905100A, 022905100D, 022905100G, 022905100K, 022905100N

numery OEM:
FORD      1331283
FORD      1362718
SEAT      022905100A
SEAT      022905100D
SEAT      022905100G
SEAT      022905100K
SEAT      022905100N
VOLKSWAGEN      022905100A
VOLKSWAGEN      022905100D
VOLKSWAGEN      022905100G
VOLKSWAGEN      022905100K
VOLKSWAGEN      022905100N
VOLKSWAGEN      022905715C

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0098 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.