Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0106 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0106 MAXGEAR

30-0106 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
202.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

0515T1/MG

numer części:

30-0106

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm] 50,0
Średnica wewnętrzna [mm] 12,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 145
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 167
Ciężar [kg] 2,690
Ilość żeber 8
Parametr 6PK + 4PK
nr EAN 5907558572957

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0106 MAXGEAR

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO PEUGEOT
numery OEM:
CITROËN      98 067 223 80
FORD      1 372 756
FORD      1 376 475
FORD      1 387 095
FORD      1 731 716
PEUGEOT      98 067 223 80
FORD USA      6C1Q6B319CC
FORD USA      BK2Q6B319BA

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0106 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.