Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0132 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0132 MAXGEAR

30-0132 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
81.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

134700D010/MG

numer części:

30-0132

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm] 27,0
Średnica wewnętrzna [mm] 27,4
średnica zewnętrzna [mm] 135,0
Ciężar [kg] 1,5
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 5901619543399

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0132 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO TOYOTA

Koło pasowe, wał korbowy 30-0132 ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 30-0132 producenta MAXGEAR

TOYOTA

134700D010, 1347022021

numery OEM:
TOYOTA      13470-0D010
TOYOTA      13470-22021

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0132 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.