Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0461 maxgear

Wał napędowy 49-0461 MAXGEAR

49-0461 Wał napędowy MAXGEAR
282.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0145MG

numer części:

49-0461

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 942
Wymiar gwintu M24 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
Średnica 2 [mm] 89
Średnica 1 [mm] 100
nr EAN 5907558534078

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0461 MAXGEAR

PËúOî CITROEN JUMPY PR 1,9-2,1

Wał napędowy 49-0461 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

Numery OE Wał napędowy 49-0461 producenta MAXGEAR

PEUGEOT

327306, 327315, 3273S1

FIAT

9617408280, 9626083880, 9626084080, 9626084088

CITROËN

327306, 327315, 32733Q, 32735Y, 32737E, 3273S1

LANCIA

9626084088

numery OEM:
CITROËN      3273.06
CITROËN      3273.15
CITROËN      3273.3Q
CITROËN      3273.5Y
CITROËN      3273.7E
CITROËN      3273.S1
FIAT      9617408280
FIAT      9626083880
FIAT      9626084080
FIAT      9626084088
LANCIA      9626084088
PEUGEOT      3273.06
PEUGEOT      3273.15
PEUGEOT      3273.S1

Zastosowanie Wał napędowy 49-0461 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.