Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0478 maxgear

Wał napędowy 49-0478 MAXGEAR

49-0478 Wał napędowy MAXGEAR
271.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

27-0606MG

numer części:

49-0478

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 38
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Długość [mm] 540,8
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 60,2
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Nowa część bez depozytu 
nr EAN 5907558531701

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0478 MAXGEAR

PÓŁOŒ VW T4 94- LE/PR 540MM ABS
numery OEM:
VOLKSWAGEN      701 407 271 P
VOLKSWAGEN      701 407 449 GX
VOLKSWAGEN      701 407 451 Ax
VOLKSWAGEN      JZW 407 449 GX

Zastosowanie Wał napędowy 49-0478 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.