Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0487 maxgear

Wał napędowy 49-0487 MAXGEAR

49-0487 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0487
183.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0132MG

numer części:

49-0487

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 593
Wymiar gwintu M24x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 22
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 60
Długość 2 [mm] 58,5
Nowa część 
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 79
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 76
nr EAN 5907558532166

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0487 MAXGEAR

PËúOî CITROEN BERLINGO/PARTNER 1,1/1,4 -ABS LE

Wał napędowy 49-0487 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE Wał napędowy 49-0487 producenta MAXGEAR

CITROËN

32729G, 9802747280

PEUGEOT

32725L, 32727L, 32729G, 9802747280

numery OEM:
CITROËN      3272.9G
CITROËN      98 027 472 80
PEUGEOT      3272.5L
PEUGEOT      3272.7L
PEUGEOT      3272.9G
PEUGEOT      98 027 472 80

Zastosowanie Wał napędowy 49-0487 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.