Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Daihatsu MOVE (L9_) 1.0 i (1998-2000) 54km » 49-0632 maxgear
wybrany samochód: 
Daihatsu Move (l9_) 1.0 I (1998-2000) 54km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0632 MAXGEAR

352.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3034MG

numer części:

49-0632

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Długość [mm]1132
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]65
Ilość zębów, pierścień ABS51
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.39
Nowa część bez depozytu
parzyste numery artykułów16-14 498 0048
nr EAN5907558551396

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0632 MAXGEAR

PËúOî OPEL/RENAULT MASTER 2,2DCI PR
numery OEM:
RENAULT      7701473014
RENAULT      8200026912
RENAULT      8200169277

Zastosowanie Wał napędowy 49-0632 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.