Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0758 maxgear

Wał napędowy 49-0758 MAXGEAR

49-0758 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0758
217.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

27-0350MG

numer części:

49-0758

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 595
Wymiar gwintu M20 x 1
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 25
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 33
Średnica 1 [mm] 90
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 34
Średnica 2 [mm] 94
nr EAN 5907558595277

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0758 MAXGEAR

PÓŁOŒ OPEL ASTRA G 2,0DI/DTI/2,2 16V LE /ZAFIRA
numery OEM:
OPEL      374323
OPEL      374770
OPEL      90538604
OPEL      9117409
OPEL      93184258

Zastosowanie Wał napędowy 49-0758 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.