Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0778 maxgear

Wał napędowy 49-0778 MAXGEAR

49-0778 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0778
183.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0786MG

numer części:

49-0778

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Długość [mm] 630
Ilość zębów, pierścień ABS 44
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Średnica 1 [mm] 84
nr EAN 5901619501740

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0778 MAXGEAR

PËúOî RENAULT KANGOO LE 1,5DCI ABS 44

Wał napędowy 49-0778 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

Numery OE Wał napędowy 49-0778 producenta MAXGEAR

RENAULT

391014440R, 7711135005, 7711135894, 8200236091, 8200236092, 8200236107, 8200240425, 8200274159, 8200534635, 8200571876, 8200613822

numery OEM:
RENAULT      39101-4440R
RENAULT      77 11 135 005
RENAULT      77 11 135 894
RENAULT      82 00 236 091
RENAULT      82 00 236 092
RENAULT      82 00 236 107
RENAULT      82 00 240 425
RENAULT      82 00 274 159
RENAULT      82 00 534 635
RENAULT      82 00 571 876
RENAULT      82 00 613 822

Zastosowanie Wał napędowy 49-0778 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.