Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-1026 maxgear

Wał napędowy 49-1026 MAXGEAR

49-1026 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1026
Wał napędowy 49-1026
196.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0944MG

numer części:

49-1026

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Wymiar gwintu M22 x 1,5
Długość [mm] 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 22
Średnica 1 [mm] 75
Średnica 2 [mm] 72,5
nr EAN 5901619529430

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1026 MAXGEAR

PËúOî MINI COOPER/ONE 01- LE

Wał napędowy 49-1026 ma zastosowanie do modeli samochodów

MINI

MINI, MINI CLUBMAN, MINI COUNTRYMAN, MINI coupe, MINI Roadster, MINI CLUB, MINI PACEMAN

Numery OE Wał napędowy 49-1026 producenta MAXGEAR

MINI

31607518237

numery OEM:
BMW      31 60 1 493 977
BMW      31 60 7 514 475
MINI      31 60 7 518 237

Zastosowanie Wał napędowy 49-1026 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.