Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 05-0190 metelli cifam

Pompa hamulcowa 05-0190 METELLI CIFAM

05-0190 Pompa hamulcowa METELLI CIFAM
139.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka dzisiaj
4 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

05-0190

producent:

METELLI CIFAM

Materiał Aluminium
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 20,64
nr EAN 8032747091678

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 05-0190 METELLI CIFAM

POMPA HAM METELLI 05-0190 OPEL KADETT E 85-91
numery OEM:
OPEL      3492467
OPEL      558102

Zastosowanie Pompa hamulcowa 05-0190 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Pompa hamulcowa 05-0190 METELLI CIFAM:

2020-12-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-09-04
 5/5
Tego nie kupowałem

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.