Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Volkswagen LT 28-35 II Autobus (2DB, 2DE, 2DK) 2.8 TDI (2001.05-2006.06) 158km » L16595 monroe
wybrany samochód: 
Volkswagen Lt 28-35 Ii Autobus (2db, 2de, 2dk) 2.8 Tdi (2001.05-2006.06) 158km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza L16595 MONROE

L16595 Sworzeń wahacza MONROE
39.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

L16595

producent:

MONROE

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]0,750
Wymagana ilość1
Wymiar stożka [mm]21
Długość opakowania [cm]14,5
Szerokość opakowania [cm]11
Wysokość opakowania [cm]10,5
nr EAN5412096415104

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L16595 MONROE

Sworzeń wahacza przód P (dół/zewnątrz przód) (średnica stożka 21mm) pasuje do: FORD C-MAX II, FOCUS III, FOCUS III/HATCHBACK, FOCUS III/KOMBI, GRAND C-MAX 1.0-Electric 04.10-
numery OEM:
FORD      1701970
FORD      1702970
FORD      BV613A4-23AAB
FORD      BV613A423AAB

Zastosowanie Sworzeń wahacza L16595 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.