Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » L16596 monroe

Sworzeń wahacza L16596 MONROE

L16596 Sworzeń wahacza MONROE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

L16596

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,750
Wymagana ilość 1
Wymiar stożka [mm] 21
Długość opakowania [cm] 14,5
Szerokość opakowania [cm] 11
Wysokość opakowania [cm] 10,5
nr EAN 5412096415111

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L16596 MONROE

Sworzeń wahacza przód L (dół/zewnątrz przód) (średnica stożka 21mm) pasuje do: FORD C-MAX II, FOCUS III, FOCUS III/HATCHBACK, FOCUS III/KOMBI, GRAND C-MAX 1.0-Electric 04.10-

Sworzeń wahacza L16596 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Sworzeń wahacza L16596 producenta MONROE

FORD

1702983, BV613A424AAB

numery OEM:
FORD      1702983
FORD      BV613A4-24AAB
FORD      BV613A424AAB

Zastosowanie Sworzeń wahacza L16596 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.