Strona zabudowy | z lewej | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Strona zabudowy | z prawej | |
Rodzaj amortyzatorów | Ciśnienie gazu | |
Typ amortyzatora | Amortyzator teleskopowy | |
Sposób mocowania amortyzatora | dolne oko | |
Sposób mocowania amortyzatora | górny trzon | |
System tłumienia drgań zawieszenia | dwururka | |
Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem standardowym | |
Średnica korbowodu [mm] | 12,5 | |
Średnica zewnętrzna kolumny amortyzatora [mm] | 38,5 | |
Numer artykułu zalecanego dodatku | AK-735410 | |
nr EAN | 4031185162760 |
Dodatkowe informacje o produkcie Amortyzator A-1238G OPTIMAL
AUDI | 6Q0513025AD | |
AUDI | 6Q0513025AG | |
SEAT | 6Q0 513 025 AD | |
SEAT | 6Q0 513 025 AG | |
SEAT | 6Q0 513 025 AH | |
SEAT | 6Q0 513 025 AJ | |
SEAT | 6Q0 513 025 AK | |
SEAT | 6Q0 513 025 AL | |
SEAT | 6Q0 513 025 AR | |
SEAT | 6Q0 513 025 BJ | |
SEAT | 6Q0 513 025 BK | |
SKODA | 6Q0513025M | |
SKODA | 6Q0513025P | |
SKODA | 6Q0513025R | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 513 025 AA | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 513 025 BG | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 513 025 BN | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 513 025 M | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 513 025 R | |
VOLKSWAGEN | 6Q0513025P | |
VOLKSWAGEN | 6R0513025 |
Zastosowanie Amortyzator A-1238G OPTIMAL w samochodach:
Amortyzatory samochodowe
Amortyzowanie to nic innego jak łagodzenie skutków określonego działania. W przypadku samochodów będą to uboczne efekty jazdy po nierównej nawierzchni. Podczas przemieszczania się auta powodują one drgania, pogarszając komfort jazdy i negatywnie oddziałując na konstrukcję samochodu. Mają też wpływ na przyczepność kół do podłoża, obniżając poziom bezpieczeństwa jazdy. Aby wyeliminować te problemy w pojazdach montuje się amortyzatory. Są to specjalne konstrukcje olejowe lub gazowe, których zadaniem jest tłumienie takich drgań.
Amortyzatory samochodowe dzielą się na olejowe i olejowo-gazowe. Pierwsze mają budowę otwartą, bez komory kompensacyjnej. W drugich gaz jest zamknięty w szczelnym zbiorniku, w którym „pływa” tłok. Wyróżnia się też amortyzatory samochodowe jedno- i dwururowe. Pierwsze są zbudowane z cylindra roboczego, tłoka, tłoczyska, prowadnicy tłoczyska, zbiornika wyrównawczego oraz zaworu dennego. W modelach dwururowych tłok i tłoczysko są ze sobą połączone. Zbiornik wyrównawczy zazwyczaj jest wypełniony powietrzem lub azotem.
Praca amortyzatora przebiega w dwóch etapach. Pierwszym jest ściskanie cieczy w zbiorniku, drugim – jej rozprężenie. Dzięki specyficznym właściwościom cieczy energia drgań mechanicznych jest przez nią pochłaniana, a pojazd porusza się płynniej i dobrze trzyma się drogi.
Amortyzatory samochodowe są jednymi z najbardziej eksploatowanych elementów pojazdu. Poziom tej eksploatacji wzrasta przy nieostrożnej, brawurowej jeździe po wybojach i wysokich krawężnikach. Dlatego zaleca się wymianę tych części (parami) co 60-100 tys.
W asortymencie sklepu e-autoparts znalazły się amortyzatory olejowe i gazowe wielu znanych producentów. Ze względu na konieczność precyzyjnego dopasowania elementu do konkretnego modelu samochodu przygotowaliśmy bogatą ofertę produktów do aut marek takich jak Opel, Hyundai, KIA, Chrysler, Volvo, Skoda, Audi, VW i wielu innych.