Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » F8-3023 optimal

Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora F8-3023 OPTIMAL

F8-3023 Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora OPTIMAL
optimal F8-3023

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

F8-3023

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Wysokość [mm] 9
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 71
nr EAN 4031185830232

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora F8-3023 OPTIMAL

numery OEM:
CITROËN      503530
CITROËN      503539
CITROËN      503547
FIAT      1302443080
FIAT      1318573080
FIAT      1342879080
FIAT      1355179080
PEUGEOT      503530
PEUGEOT      503539
PEUGEOT      503547

Zastosowanie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora F8-3023 OPTIMAL w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).