Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » amortyzator i części montażowe » części montażowe amortyzatora, osłony, odboje » F8-4063 optimal

Dystans gumowy, resorowanie F8-4063 OPTIMAL

F8-4063 Dystans gumowy, resorowanie OPTIMAL
 

    Ocena:
numery handlowe:

AK-735030, AK-735032, AK-735034, AK-735041

numer części:

F8-4063

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Wysokość [mm] 83
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 48
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 60
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 18
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 25
dostępny również jako artykuł uniwersalny, patrz nr artykułu AK-733023
Kształt dopasowania dokładnie dopasowany
nr EAN 4031185840637

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Dystans gumowy, resorowanie F8-4063 OPTIMAL

numery OEM:
AUDI      176412303A
AUDI      191412303
AUDI      191412303A
AUDI      191412303C
AUDI      1H0412303A
AUDI      357412303E
SEAT      176412303A
SEAT      191412303
SEAT      191412303A
SEAT      191412303C
SEAT      1H0412303A
SEAT      357412303E
VOLKSWAGEN      176412303A
VOLKSWAGEN      191412303
VOLKSWAGEN      191412303A
VOLKSWAGEN      191412303C
VOLKSWAGEN      1H0412303A
VOLKSWAGEN      357412303E
VAG      176412303A
VAG      191412303
VAG      191412303A
VAG      191412303C
VAG      1H0412303A
VAG      357412303E

Zastosowanie Dystans gumowy, resorowanie F8-4063 OPTIMAL w samochodach:

Osłony i odboje amortyzatora


Prawidłowo dobrane odboje i osłony zapewniają optymalną ochronę amortyzatora oraz innych części zawieszenia przed następstwami ogromnych obciążeń, jakim te elementy są poddawane. Odbój amortyzuje uderzenie o mocowanie, jeśli dojdzie do maksymalnego ugięcia zawieszenia. Brak tego elementu odczujemy zwłaszcza w momencie wjechania w dużą dziurę. Może wtedy dojść do zniszczenia amortyzatora.

Osłony zaś są podzespołami należącymi do zawieszenia pojazdu. Ich celem jest przedłużenie żywotności zamontowanych amortyzatorów. Gdyby nie było osłon, elementy te dość szybko uległyby korozji. Będą też bardziej podatne na zanieczyszczenia i uszkodzenia mechaniczne.
Dobrze jest wyrobić w sobie nawyk regularnej kontroli stanu odbojów. Jest to bardzo proste. W czasie jazdy wyczuwane są nienaturalne drgania, słychać dźwięk uderzeń i da się wyłapać luzy w zawieszeniu. Dodatkowo stan odbojów można sprawdzić na postoju. Wzrokowa ocena pozwala na zauważenie stopnia zużycia tego podzespołu. Jeśli jest on mocno zdarty (jego grubość jest znacznie zredukowana) należy go jak najszybciej wymienić.
Osłony i odboje amortyzatora są często sprzedawane w zestawach.