Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » F8-5518 optimal

Mocowanie amortyzatora F8-5518 OPTIMAL

F8-5518 Mocowanie amortyzatora OPTIMAL
optimal F8-5518

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

581000144

numer części:

F8-5518

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska kulkowego
nr EAN 4031185177184

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Mocowanie amortyzatora F8-5518 OPTIMAL

numery OEM:
CITROËN      5031.53
CITROËN      5038.15
CITROËN      5038.50
CITROËN      96140317
CITROËN      9614031780
PEUGEOT      5031.53
PEUGEOT      5038.50
PEUGEOT      503815
PEUGEOT      9614031780

Zastosowanie Mocowanie amortyzatora F8-5518 OPTIMAL w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).