Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-012 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-012 OPTIMAL

G1-012 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
42.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-012

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy zewnętrzny
Długość [mm] 89
Wymiar stożka [mm] 12
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,50 RHT F
Zbieżność stożka 1/10
nr EAN 4031185910125

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-012 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-012 FIAT PANDA/SEAT MARBELLA

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-012 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-012 producenta OPTIMAL

FIAT

05960834, 05960835, 5960834, 5960835, 6557821127, SE141162410A

SEAT

SE141162410A

numery OEM:
FIAT      05960834
FIAT      05960835
FIAT      5960834
FIAT      5960835
FIAT      6557821127
FIAT      SE141162410A
SEAT      SE141162410A
VOLKSWAGEN      SE141162410A

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-012 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.