Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-1018 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1018 OPTIMAL

G1-1018 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1018
47.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-635, G0-668

numer części:

G1-1018

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 95
Wymiar stożka [mm] 12,8
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
parzyste numery artykułów G1-1019
nr EAN 4031185049313

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1018 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-1018 LEWA VW LUPO,POLO /ZE WSPOMAGANIEM/

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1018 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1018 producenta OPTIMAL

VOLKSWAGEN

6X0422811

numery OEM:
VOLKSWAGEN      6X0422811

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1018 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.