Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-1059 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1059 OPTIMAL

G1-1059 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1059
47.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-611

numer części:

G1-1059

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 87
Wymiar stożka [mm] 13,3
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,50 RHT F
parzyste numery artykułów G1-1060
nr EAN 4031185078702

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1059 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-1059 LEWA AUDI A3,TT

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1059 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1059 producenta OPTIMAL

AUDI

8N0422811A

VOLKSWAGEN

8N0422811A

numery OEM:
AUDI      8N0422811A
VOLKSWAGEN      8N0422811A

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1059 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.