Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-106 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-106 OPTIMAL

G1-106 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-106

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-061, G0-062, G0-507, G0-525

numer części:

G1-106

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 74
Wymagana ilość 2
Wymiar stożka [mm] 10,8
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,00 RHT M
nr EAN 4031185911061

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-106 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-106 AUDI 80,90/VW PASSAT 80-88 L=P
numery OEM:
AUDI      811419812A
AUDI      811419812B
VOLKSWAGEN      811419812A
VOLKSWAGEN      811419812B

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-106 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.