Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-1106 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1106 OPTIMAL

G1-1106 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1106
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1106

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-1106

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Ograniczenia producenta TRW
Ograniczenia producenta SMI
Długość [mm] 90
Wymiar stożka [mm] 11,8
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
parzyste numery artykułów G1-1134
nr EAN 4031185027052

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1106 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-1106 [PRZEKŁADNIA TRW] RENAULT SCENIC 99>
numery OEM:
NISSAN      48640-AX602
RENAULT      7701047415
RENAULT      7701047812
RENAULT      7701474492
RENAULT      7701475842
RENAULT      7701476760
RENAULT      7701476762
RENAULT      8660003546

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1106 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.