Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford PUMA (J2K, CF7) 1.0 ST EcoBoost mHEV (2023-???) 170km » G1-1286 optimal
wybrany samochód: 
Ford Puma (j2k, Cf7) 1.0 St Ecoboost Mhev (2023-???) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1286 OPTIMAL

G1-1286 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1286

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-1286

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz prawej
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]210
Wymagana ilość1
Wymiar stożka [mm]12,2
Gwint wewnętrzny [mm]M16 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm]M10 x 1,25 RHT M
parzyste numery artykułówG1-1285
nr EAN4031185206464

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1286 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-1286 PRAWA PEUGEOT 207 06-
numery OEM:
CITROËN      1608652380
CITROËN      1610935280
CITROËN      1628950380
CITROËN      3817.68
PEUGEOT      1608652380
PEUGEOT      1610935280
PEUGEOT      3817.68

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1286 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.