Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-1446 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1446 OPTIMAL

G1-1446 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1446
 

    Ocena:
numer części:

G1-1446

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy zewnętrzny
Długość [mm] 109,5
Wymiar stożka [mm] 12,4
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,50 RHT M
parzyste numery artykułów G1-1445
nr EAN 4031185340823

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1446 OPTIMAL

numery OEM:
FORD      1714576
FORD      1826501
FORD      BV6C-3C367-BB

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1446 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.