Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-1452 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1452 OPTIMAL

G1-1452 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1452
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1452
62.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-1452

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 207
Wymiar stożka [mm] 14,7
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,50 RHT M
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z układem kierowniczym Servotronic
parzyste numery artykułów G1-1451
nr EAN 4031185378642

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1452 OPTIMAL

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1452 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

PORSCHE

911, 911 targa, CAYENNE, CARRERA GT, BOXSTER, CAYMAN, PANAMERA

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1452 producenta OPTIMAL

AUDI

4G0423812A

PORSCHE

4G0423812A

numery OEM:
AUDI      4G0423812A
PORSCHE      4G0423812A

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1452 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.