Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-286 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-286 OPTIMAL

G1-286 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-286
40.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-286

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 76
Wymiar stożka [mm] 12,5
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
nr EAN 4031185912860

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-286 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-286 FIAT ULYSSE,SCUDO/CITROEN EVASION,JUMPY/PEUGEOT 806,EXPERT

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-286 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-286 producenta OPTIMAL

PEUGEOT

1306003080, 405909, 9404059080

FIAT

1306003080, 9404059080

CITROËN

405909

LANCIA

1306003080, 9404059080

numery OEM:
CITROËN      405909
FIAT      1306003080
FIAT      9404059080
LANCIA      1306003080
LANCIA      9404059080
PEUGEOT      1306003080
PEUGEOT      405909
PEUGEOT      9404059080

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-286 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.