Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A4 B5 (8D2) 2.4 quattro (1997.03-2000.11) 165km » G1-601 optimal
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 (8d2) 2.4 Quattro (1997.03-2000.11) 165km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-601 OPTIMAL

G1-601 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL

    Ocena:
numer części:

G1-601

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyna dole
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyw środku
dla numeru OE6589457/5021448
Długość [mm]100
Wymiar stożka [mm]18,1
Gwint wewnętrzny [mm]M16 x 1,50 RHT F
Wyposażenie pojazdudla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
parzyste numery artykułówG1-600
Zbieżność stożka1/10
nr EAN4031185916011
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-601 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-601 FORD TRANSIT
numery OEM:
FORD      5021448
FORD      5025557
FORD      6163545
FORD      6589456
FORD      88VB3307AB
FORD      90VX3270AA

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-601 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.