Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10012 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10012 ORIGINAL IMPERIUM

10012 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
234.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10012

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 165
Ilość żeber 8
Masa [g] 2734
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 144,6
Średnica wewnętrzna [mm] 34,6
Szerokość 1 [mm] 65
Szerokość 2 [mm] 26,8
nr EAN 8033989013749

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10012 ORIGINAL IMPERIUM

Moduł zapłonowy (4 pin) CITROEN CX I; FIAT 131, 132, ARGENTA, CROMA, REGATA; FSO POLONEZ I; LANCIA A 112, DELTA I, PRISMA; PEUGEOT 505; RENAULT 11, 18, 18 VARIABLE, 5, FUEGO 1.0-2.3 01.76-12.92
numery OEM:
ALFA ROMEO      55182506
ALFA ROMEO      551825060
FIAT      55182506
FIAT      551825060
LANCIA      55182506
LANCIA      551825060

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10012 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10012 ORIGINAL IMPERIUM:

2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.