Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10309K original imperium

Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10309K ORIGINAL IMPERIUM

10309K Zestaw koła pasowego, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
392.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10309K

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Ilość żeber 5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 181,75
Masa [g] 3677
dla numeru OE 11237799153
Numer komponentu 2
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 172
Średnica wewnętrzna [mm] 40,02
Szerokość 1 [mm] 76,80
Szerokość 2 [mm] 54,50
nr EAN 8039707492209

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10309K ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5, ze śrubami) pasuje do: BMW 1 (E81), 1 (E82), 1 (E87), 1 (E88), 3 (E90), 3 (E91), 3 (E92), 3 (E93), 5 (E60), 5 (E61), X1 (E84) 2.0D/2.5D 06.04-06.15

Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10309K ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10309K producenta ORIGINAL IMPERIUM

BMW

11237797995, 11237799153, 11237823191

numery OEM:
BMW      11237797995
BMW      11237799153
BMW      11237823191

Zastosowanie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10309K ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10309K ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.