Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 45938 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45938 SIDEM

45938 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
139.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

45938

producent:

SIDEM

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Zbieżność stożka 1/6
Długość [mm] 194
Wymiar gwintu FM16X1,5R
Wymiar stożka [mm] 13,7
Rozmiar gwintu 1 MM12X1,25R
parzyste numery artykułów 45939
nr EAN 5413978254408

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45938 SIDEM

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45938 ma zastosowanie do modeli samochodów

LEXUS

IS I, LS, SC, IS SportCross, RX, GS, IS II

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45938 producenta SIDEM

LEXUS

4547009020, 4547049025

numery OEM:
TOYOTA      45470 09020
TOYOTA      45470 49025
LEXUS      45470 09020
LEXUS      45470 49025

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45938 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45938 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.