Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 53534 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53534 SIDEM

53534 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
37.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

53534

producent:

SIDEM

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Zbieżność stożka 1/5
Długość [mm] 120
Wymiar gwintu MM16X1,5R
Wymiar stożka [mm] 12
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,25R
parzyste numery artykułów 53535
Tylko w połączeniu z JAM NUT M16
nr EAN 5413978128457

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53534 SIDEM

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53534 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53534 producenta SIDEM

PEUGEOT

381740

numery OEM:
PEUGEOT      3817 40

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53534 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53534 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.