Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » VKJC 5992 skf

Wał napędowy VKJC 5992 SKF

VKJC 5992 Wał napędowy SKF
skf VKJC 5992
Wał napędowy VKJC 5992
357.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (13 ocen)
numer części:

VKJC 5992

producent:

SKF

Długość [mm] 653
Wymiar gwintu M20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 26
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 49
Długość 2 [mm] 64
Nowa część 
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 84
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 79
nr EAN 7316572895771

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy VKJC 5992 SKF

Półoś napędowa przód L 64,5/649mm pasuje do: DACIA LOGAN, LOGAN EXPRESS, LOGAN II, LOGAN MCV, LOGAN MCV II, SANDERO, SANDERO II, RENAULT CLIO III, CLIO III/HATCHBACK, LOGAN I 0.9-1.6LPG 09.04-

Wał napędowy VKJC 5992 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

DACIA

LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER

Numery OE Wał napędowy VKJC 5992 producenta SKF

RENAULT

7711368512, 7711497150, 8200261840, 8200408417, 8200411381, 8200440187, 8200499585, 8200511220, 8200511225, 8200559377, 8200618501, 8201055669

DACIA

391014232R, 391014946R, 391018888R, 6001548718, 6001550690, 6001550691, 6001551095, 6001551096, 8200499585, 8200618501, 8200863524, 8200863653, 8201187935

numery OEM:
LADA      39 10 142 32R
LADA      60 01 550 690
LADA      60 01 550 691
LADA      60 01 551 095
LADA      60 01 551 096
LADA      82 00 863 524
LADA      82 00 863 653
RENAULT      77 11 368 512
RENAULT      77 11 497 150
RENAULT      82 00 261 840
RENAULT      82 00 408 417
RENAULT      82 00 411 381
RENAULT      82 00 440 187
RENAULT      82 00 499 585
RENAULT      82 00 511 220
RENAULT      82 00 511 225
RENAULT      82 00 559 377
RENAULT      82 00 618 501
RENAULT      82 01 055 669
DACIA      39 10 142 32R
DACIA      39 10 149 46R
DACIA      39 10 188 88R
DACIA      60 01 548 718
DACIA      60 01 550 690
DACIA      60 01 550 691
DACIA      60 01 551 095
DACIA      60 01 551 096
DACIA      82 00 499 585
DACIA      82 00 618 501
DACIA      82 00 863 524
DACIA      82 00 863 653
DACIA      82 01 187 935
zamienniki:
17-0904
brak
METELLI CIFAM
DC3014
brak
GENERAL RICAMBI

Zastosowanie Wał napędowy VKJC 5992 SKF w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy VKJC 5992 SKF:

2023-09-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-01-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-08-16
 5/5
Niestety wał napędowy okazał się 'felerny'. Cóż nawet taka marka jak SKF zalicza wpadki. Zero problemów z reklamacją ze strony sprzedającego jak również producenta.
2025-03-10
 5/5
produkt wysokiej jakości, polecam
2022-01-17
 5/5
Cześć pasuje jak długo będzie działać zobaczymy.
2020-09-01
 2/5
Wał wygląda na zamiennik wału firmy TRW
2023-05-01
 5/5
Towar zgodny z opisem
2020-04-16
 5/5
Zakup skf VKJC 6170 polecił mi mój mechanik
2020-08-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-09-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-08
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2021-08-21
 5/5
Pasuje do Volvo S40 T5. Na razie po ponad 1000 km działa bez zarzutu.
2021-08-21
 5/5
Pasuje do Volvo S40 T5. Na razie po ponad 1000 km działa bez zarzutu.

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Informacje o producencie części do samochodów firmie SKF

 

SKF to firma szwedzka, założona w 1907 roku przez Gustafa Ericssona. Nazwa "SKF" to skrót od Svenska Kullagerfabriken, co oznacza po szwedzku "Szwedzkie Fabryki Łożysk Kulowych". Firma specjalizuje się w produkcji łożysk i innych części mechanicznych stosowanych w przemyśle, w tym także w przemyśle samochodowym.

Produkty SKF dla przemysłu samochodowego obejmują łożyska, uszczelki, pakiety uszczelkowe, przeguby kulowe i wiele innych części, które są stosowane w różnych systemach pojazdów, takich jak układ napędowy, zawieszenie, układ kierowniczy, układ hamulcowy i inne.

Firma posiada fabryki w wielu krajach na całym świecie, w tym w Szwecji, Niemczech, Francji, Włoszech, Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Japonii i Chinach.

SKF jest jednym z największych producentów łożysk na świecie i posiada bogatą historię innowacji technologicznych, w tym wynalezienie łożyska kulkowego samonośnego w 1919 roku oraz rozwoju łożyska magnetycznego w latach 90-tych. Firma posiada również wiele patentów na swoje produkty.

SKF wyróżnia się na rynku dzięki swojej strategii "BeyondZero", która koncentruje się na zrównoważonym rozwoju i redukcji wpływu na środowisko naturalne poprzez innowacje technologiczne i działania proekologiczne w procesach produkcyjnych. Firma skupia się również na dostarczaniu klientom rozwiązań optymalizujących koszty i zwiększających wydajność poprzez zaawansowane technologie i usługi serwisowe.