Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » CA6PK1605 snr

Pasek klinowy wielorowkowy CA6PK1605 SNR

 

    Ocena:
numer części:

CA6PK1605

producent:

SNR

Ilość żeber 6
Masa [g] 170
Długość [mm] 1605
nr EAN 3413521204654

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy CA6PK1605 SNR

Pasek wielorowkowy (6PK1605) pasuje do: BMW 1 (E81), 1 (E82), 1 (E87), 1 (E88); CITROEN EVASION, JUMPY I, XSARA, ZX; FIAT ULYSSE; LANCIA ZETA; OPEL ASTRA G, ASTRA G/KOMBI, ASTRA H 1.3D-2.5 07.91-
numery OEM:
BMW      11 28 8 512 248
CHRYSLER      04792070AB
CHRYSLER      05080313AB
CITROËN      5750-R2
CITROËN      5750-YZ
FIAT      9664925680
LANCIA      9664925680
OPEL      6340618
OPEL      6340658
PEUGEOT      5750-WQ
PEUGEOT      5750-YZ
RENAULT      7439146900
RENAULT      8200078576
RENAULT      8200833543
VAUXHALL      97355691
VAUXHALL      98007135

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy CA6PK1605 SNR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

SNR to firma produkująca głównie znane w europie i na całym świecie łożyska samochodowe. Marka SNR  należy do grupy NTN-SNR, które jest europejskim biurem japońskiego przedsiębiorstwai NTN. Z fabryk SNR wychodzi niemal 30% całkowitej produkcji łożysk w Europie. Oprócz branży motoryzacyjnej, SNR jest dostawcą łożysk również w lotnictwie i przemyśle.