Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 40 92 8881 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 40 92 8881 SWAG Autoteile GmbH

40 92 8881 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numery handlowe:

5PK1542, 5PK1543, 5PK1544, 5PK1545, 5PK1546, 5PK1547, 5PK1548

numer części:

40 92 8881

Długość [mm] 1545
Ciężar [kg] 0,08
Ilość żeber 5
nr EAN 4044688288813

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 40 92 8881 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
ALFA ROMEO      55350421
ALFA ROMEO      55556430
FIAT      55350421
OPEL      63 40 606
VAUXHALL      055350421
VAUXHALL      55350421

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 40 92 8881 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.