Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 100 573 topran

Termostat układu chłodzenia 100 573 TOPRAN

100 573 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
 

    Ocena:
numer części:

100 573

producent:

TOPRAN

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Temperatura otwarcia [°c] 84

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 100 573 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (84°C) pasuje do: SEAT CORDOBA, IBIZA II, VW GOLF II, GOLF III, JETTA II, POLO, POLO CLASSIC, POLO II, POLO/HATCHBACK, VENTO 1.0-1.6 08.83-10.02
numery OEM:
SEAT      030 121 113
VOLKSWAGEN      030 121 113

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 100 573 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.