Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 102 624 topran

Zestaw osłon, wał napędowy 102 624 TOPRAN

102 624 Zestaw osłon, wał napędowy TOPRAN
 

    Ocena:
numer części:

102 624

producent:

TOPRAN

Zestaw pełny 
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 21
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 89
Wysokość [mm] 97
Materiał osłony Guma

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 102 624 TOPRAN

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 21/89) (dł.97) (kpl.) pasuje do: SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA; VW CADDY II, GOLF I, GOLF II, GOLF III, JETTA I, JETTA II 0.9-1.6 04.74-01.04
numery OEM:
SEAT      171 498 201
SEAT      171 498 201A
SEAT      861 498 201
VOLKSWAGEN      171 498 201
VOLKSWAGEN      171 498 201A
VOLKSWAGEN      861 498 201

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 102 624 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.