Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Hyundai GENESIS (BH) 3.8 V6 (2008.01-2014.12) 290km » 104 407 topran
wybrany samochód: 
Hyundai Genesis (bh) 3.8 V6 (2008.01-2014.12) 290km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 104 407 TOPRAN

104 407 Sworzeń wahacza TOPRAN
topran 104 407
Sworzeń wahacza 104 407

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

104 407

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Rodzaj wahaczadla wahacza poprzecznego
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz materiałami dodatkowymi
parzyste numery artykułów104 406

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 104 407 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód P (dół przód) (średnica stożka 19mm, z materiałami dodatkowymi) pasuje do: AUDI 80 B4 1.6-2.8 09.91-01.96
numery OEM:
AUDI      893 407 366B
AUDI      895 407 366
AUDI      8A0 407 366

Zastosowanie Sworzeń wahacza 104 407 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.