Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » 108 241 topran

Mocowanie amortyzatora 108 241 TOPRAN

108 241 Mocowanie amortyzatora TOPRAN
topran 108 241
Mocowanie amortyzatora 108 241
108 241
topran 108 241 Mocowanie amortyzatora
17.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

108 241

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska walcowego
Ilość na oś 2
alternatywny zestaw naprawczy 108 561
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Zalecane rozszerzenie naprawy patrz lista dodatków 
Zamiana tylko w parach 
Strona zabudowy góra

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Mocowanie amortyzatora 108 241 TOPRAN

Poduszka kolumny Mc Phersona przód L/P pasuje do: AUDI A1, A3, TT; SEAT IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, LEON, MII, TOLEDO II, TOLEDO IV; SKODA CITIGO, FABIA III, OCTAVIA I 1.0-Electric 09.96-
numery OEM:
AUDI      1J0 412 331B
AUDI      1J0 412 331C
SEAT      1J0 412 331B
SEAT      1J0 412 331C
SKODA      1J0 412 331B
SKODA      1J0 412 331C
VOLKSWAGEN      1J0 412 331B
VOLKSWAGEN      1J0 412 331C

Zastosowanie Mocowanie amortyzatora 108 241 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Mocowanie amortyzatora 108 241 TOPRAN:

2019-12-01
 5/5
Zakup 206 042 topran z polecenia mechanika

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).