Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » przewody hamulcowe elastyczne » 108 393 topran

Przewód hamulcowy elastyczny 108 393 TOPRAN

108 393 Przewód hamulcowy elastyczny TOPRAN
topran 108 393
Przewód hamulcowy elastyczny 108 393
108 393
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

108 393

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 439
Materiał Guma z wkładem tekstylnym
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą ampułową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Technika połączeń Banjo
Gwint zewn. [mm] M 10 x 1,0
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Przewód hamulcowy elastyczny 108 393 TOPRAN

Przewód hamulcowy elastyczny przód L/P (dł. 439mm,śr. 10mm, M10x1/M10x1) pasuje do: AUDI A3, SEAT LEON, TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I, OCTAVIA I/KOMBI, VW BORA, BORA I, GOLF IV 1.4-2.5 09.96-12.13
numery OEM:
AUDI      1J0 611 701
AUDI      1J0 611 701L
AUDI      1J0 611 701N
SEAT      1J0 611 701
SEAT      1J0 611 701L
SEAT      1J0 611 701N
SKODA      1J0 611 701
SKODA      1J0 611 701L
SKODA      1J0 611 701N
VOLKSWAGEN      1J0 611 701
VOLKSWAGEN      1J0 611 701L
VOLKSWAGEN      1J0 611 701N

Zastosowanie Przewód hamulcowy elastyczny 108 393 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Przewód hamulcowy elastyczny 108 393 TOPRAN:

2021-02-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Elastyczne przewody hamulcowe


Są integralną i istotną częścią układu hamulcowego. Wymagają regularnych kontroli. Wykonują bowiem ciężką pracę zawsze, gdy używane są hamulce. Przewody poddawane są wówczas skrajnym obciążeniom. Awaria tego elementu równoznaczna jest ze spadkiem ciśnienia w układzie.

Aby upewnić się, że wszystko jest w porządku, należy dokonać oględzin, w których trakcie dostrzec można wszelkie wycieki lub pęknięcia. Zaobserwowanie takiego zużycia może świadczyć o tym, że również inne elementy układu mogą wymagać wymiany.

Objawem uszkodzenia elastycznych przewodów jest miękki pedał hamulca. Świadczy to o tym, że ciśnienie płynu hamulcowego jest niewystarczające, zbyt niskie, by zapewnić prawidłową siłę hamowania. Wymianę przewodów należy przeprowadzić w specjalistycznym warsztacie. Każdorazowo należy również wymienić płyn hamulcowy.

Dobra wiadomość jest taka, że awaria elastycznych przewodów nie powoduje całkowitej utraty hamulców. Producenci stosują dwa niezależne układy, z których jeden obsługuje przednią, drugi zaś tylną oś. Oznacza to, że po utracie "jednej osi" pozostanie nam jedynie około 50% pierwotnej siły hamowania. Wymianę należy jednak przeprowadzić, zanim dojdzie do tak radykalnych rozwiązań.