Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi A6 C8 (4A2) 45 TDI Mild Hybrid quattro (2018.07-???) 211km » 109 981 topran
wybrany samochód: 
Audi A6 C8 (4a2) 45 Tdi Mild Hybrid Quattro (2018.07-???) 211km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet 109 981 TOPRAN

109 981 Klocki hamulcowe - komplet TOPRAN
97.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

23554, 23823

numer części:

109 981

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna
Styk ostrzegawczy o zużyciuze stykiem zużycia
Grubość 1 [mm]17,2
Liczba okładzin ciernych4
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś]1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz dodatkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze znakiem bezpieczeństwa E
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz instrukcją montażu
Oznaczenie kontrolneECE R90 APPROVED

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 109 981 TOPRAN

Klocek hamulcowy kpl. tył CITROEN C3 II, PICASSO, C4 I, DS3; PEUGEOT 207, 208, 308; RENAULT FLUENCE, MEGANE III, SCENIC III 1.2-2.0D 11.04-
numery OEM:
SEAT      6Q0 698 451
SEAT      6Q0 698 451B
VOLKSWAGEN      6Q0 698 451
VOLKSWAGEN      6Q0 698 451B

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 109 981 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 109 981 TOPRAN:

Łukasz, Pomiechówek
2022-06-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marek, Zamienie
2022-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2022-06-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.