Strona zabudowy | Oś tylna |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | przygotowany dla wskaźnika zużycia |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | bez styku zużycia |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | Czujnik zużycia wymieniać razem z okładzinami |
Grubość 1 [mm] | 17,2 |
Liczba okładzin ciernych | 4 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze znakiem bezpieczeństwa E |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z instrukcją montażu |
Oznaczenie kontrolne | ECE R90 APPROVED |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 110 738 TOPRAN
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
1K0698451B, 1K0698451D, 1K0698451E, 1K0698451G, 1K0698451K
1K0698451B, 1K0698451D, 1K0698451E, 1K0698451G, 1K0698451K
1K0698451B, 1K0698451D, 1K0698451E, 1K0698451G, 1K0698451K
1K0698451B, 1K0698451D, 1K0698451E, 1K0698451G, 1K0698451K
AUDI | 1K0 698 451B | |
AUDI | 1K0 698 451D | |
AUDI | 1K0 698 451E | |
AUDI | 1K0 698 451G | |
AUDI | 1K0 698 451K | |
SEAT | 1K0 698 451B | |
SEAT | 1K0 698 451D | |
SEAT | 1K0 698 451E | |
SEAT | 1K0 698 451G | |
SEAT | 1K0 698 451K | |
SKODA | 1K0 698 451B | |
SKODA | 1K0 698 451D | |
SKODA | 1K0 698 451E | |
SKODA | 1K0 698 451G | |
SKODA | 1K0 698 451K | |
VOLKSWAGEN | 1K0 698 451B | |
VOLKSWAGEN | 1K0 698 451D | |
VOLKSWAGEN | 1K0 698 451E | |
VOLKSWAGEN | 1K0 698 451G | |
VOLKSWAGEN | 1K0 698 451K |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 110 738 TOPRAN w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 110 738 TOPRAN:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.