Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 116 865 topran

Termostat układu chłodzenia 116 865 TOPRAN

116 865 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
topran 116 865
Termostat układu chłodzenia 116 865
116 865
36.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

116 865

producent:

TOPRAN

Temperatura otwarcia [°c] 87
Rodzaj korpusu bez obudowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia
średnica zewnętrzna [mm] 20,3

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 116 865 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (87°C) pasuje do: SEAT IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, SKODA FABIA II, VW JETTA IV, POLO IV, POLO V 1.2-1.6LPG 05.06-05.22

Termostat układu chłodzenia 116 865 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Termostat układu chłodzenia 116 865 producenta TOPRAN

VOLKSWAGEN

03C121110AA

SEAT

03C121110AA

numery OEM:
SEAT      03C 121 110AA
SKODA      03C 121 110AA
VOLKSWAGEN      03C 121 110AA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 116 865 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.