
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Śr. wewn. bębna ham. [mm] | 228 |
| Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 48 |
| Felga, ilość otworów | 4 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 100 |
| Zamiana tylko w parach |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 207 657 TOPRAN
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
0568000, 0568003, 0568270, 568000, 568003, 568270
51901443, 51901444, 55703043, 55704058
| FIAT | 51901443 | |
| FIAT | 51901444 | |
| FIAT | 55703043 | |
| FIAT | 55704058 | |
| OPEL | 05 68 000 | |
| OPEL | 05 68 003 | |
| OPEL | 05 68 270 | |
| OPEL | 5 68 000 | |
| OPEL | 5 68 003 | |
| OPEL | 5 68 270 | |
| VAUXHALL | 13423796 | |
| VAUXHALL | 55701380 | |
| VAUXHALL | 55704058 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy 207 657 TOPRAN w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.