Strona zabudowy | Oś tylna |
Śr. wewn. bębna ham. [mm] | 180 |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 76 |
Felga, ilość otworów | 4 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 108 |
Zamiana tylko w parach |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 301 015 TOPRAN
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
1000859, 1017668, 1045392, 4034886, 96FB1113BB, 96FB1113BC, 97FB1113BA, YS6W1113AA
FORD | 1 000 859 | |
FORD | 1 017 668 | |
FORD | 1 045 392 | |
FORD | 4 034 886 | |
FORD | 96FB1113BB | |
FORD | 96FB1113BC | |
FORD | 97FB1113BA | |
FORD | YS6W1113AA |
Zastosowanie Bęben hamulcowy 301 015 TOPRAN w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.