Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 301 937 topran

Zestaw osłon, wał napędowy 301 937 TOPRAN

301 937 Zestaw osłon, wał napędowy TOPRAN
topran 301 937
Zestaw osłon, wał napędowy 301 937
301 937
topran 301 937 Zestaw osłon, wał napędowy
Zestaw osłon, wał napędowy 301 937 topran
Zestaw osłon, wał napędowy 301 937 topran
32.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

301 937

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Zestaw pełny 
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ilość na oś 2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 29
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 71
Wysokość [mm] 101
Materiał osłony Guma

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 301 937 TOPRAN

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 29/71) (dł.101) (kpl.) pasuje do: FORD MONDEO III 1.8/2.0 10.00-03.07

Zestaw osłon, wał napędowy 301 937 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Zestaw osłon, wał napędowy 301 937 producenta TOPRAN

FORD

1361247, 1447562, 1S714A084DC, 1S714A084DD, 4106429S

numery OEM:
FORD      1 361 247
FORD      1 447 562
FORD      1S714A084DC
FORD      1S714A084DD
FORD      4 106 429S

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 301 937 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.